Wednesday 27 December 2017

System obrotu eu


Jaki jest system handlu emisjami i czy działa. Dzisiaj 7 czerwca 2017 r. 16 26 BST System handlu uprawnieniami do emisji w Unii Europejskiej ETS jest największym na świecie systemem handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych Uruchomiony w 2005 r. Obejmuje około 11 000 elektrowni i zakłady przemysłowe w 30 krajach, których emisja dwutlenku węgla stanowi prawie 50 euro ogółem. Zapisany jest limit emisji całkowitych dozwolonych w ramach programu, a uprawnieniami dodanymi do nakładki są przyznawane firmom regulowanym przez system wymagane do pomiaru i zgłaszania emisji dwutlenku węgla oraz do przyznania jednego dodatku za każdą tonę, którą dopuszczają firmy mogą sprzedawać swoje uprawnienia, stwarzając zachętę do redukcji emisji. Obecna maksymalna stawka zmniejszy się o 1 74 rocznie, aby osiągnąć cel redukcji emisji w 2020 r. do 21 poniżej ich poziomu w 2005 r. W czerwcu 2017 r. cena diety wynosiłaby około 16 lat Handel obrotami pozwoleń wynosi około 150 mld rocznie, zmniejszając inne emissi systemy handlu uprawnieniami do emisji opracowane przez ONZ wyceniane są przez rocznie w wysokości 1 mld EUR. Podstawowym warunkiem działania systemu ETS jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla w Europie, która wcześniej była nieuregulowana, a przedsiębiorstwa objęte system nie ma już możliwości zanieczyszczania węgiel ma cenę, co wpływa na ekonomikę spalania paliw kopalnych. Na przykład spalanie węgla powoduje więcej zanieczyszczeń węgla niż spalanie gazu, więc operatorzy zakładu węglowego potrzebują więcej pozwolenia Im wyższa cena pozwoleń, tym bardziej kosztowne jest użycie węgla niż gazu Przedsiębiorstwa energetyczne decydujące się na produkcję energii elektrycznej mają dodatkowy koszt związany z bardziej zanieczyszczającymi warunkami, więc będą przez dłuższy czas wybierać gaz na węgiel. Dokładne liczby, jak daleko ETS w praktyce jest trudne, ponieważ oznacza oszacowanie poziomu zanieczyszczeń, jeśli ETS nie byłby właściwy. Prawdopodobnie jednakże, że w pierwszych kilku latach program był odpowiedzialny za obrócenie przewidywanego wzrostu emisji do spadku 2 5-5. Jedno dogłębne badanie przeanalizowało emisje w tle, trendy gospodarcze i wzorce pogody, i stwierdził, że w latach 2005-2007 ETS ograniczył emisję o 120-300 mln ton, przypuszczalnie 210 mln ton w całej Europie. Są to dosyć skromne korzyści zwłaszcza w kontekście szybkiego wzrostu przywozu towarów o dużym zapotrzebowaniu na emisję ciepła z Chin i gdziekolwiek indziej oraz chociaż w trzecim etapie ETS ustalono znaczne ograniczenia, Od 2017 do 2020 r. Polityka została silnie skrytykowana i napotyka na problemy, z których niektórzy są liczebnie oczekiwani na utrzymanie obecnej fazy. Mimo to Europa ma cenę na węgiel i mechanizm roboczy w celu ograniczenia i ograniczenia klimatu zanieczyszczenie środowiska, co stawia go naprzód niż inne większe regiony świata. Największą zmianę klimatyczną często zadawano. Ten artykuł redakcyjny jest wolny od reprodukcji na licencji Creative Commons. Redukowania z lotnictwa. Skuteczność jest jednym z najszybciej rozwijających się źródeł emisji gazów cieplarnianych UE podejmuje działania mające na celu ograniczenie emisji lotnictwa w Europie i współpracę ze społecznością międzynarodową w celu opracowania środków o zasięgu globalnym. Emisje związane z lotnictwem wzrastają szybciej. Emisje bezpośrednie z lotnictwa stanowią około 3 całkowitych emisji gazów cieplarnianych w UE i ponad 2 globalnych emisji Jeśli globalny lot był krajem, byłby zaliczony do 10 największych emitentów. Samotny samolot lecący z Londynu do Nowego Jorku i z powrotem generuje mniej więcej taki sam poziom emisje jako przeciętna osoba w UE nie ogrzewają domu przez cały rok. Do 2020 r. globalne emisje w lotnictwie międzynarodowym szacuje się na około 70 wyższych niż w 2005 r., a Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego ICAO przewiduje, że do 2050 r. mogą rosnąć dalsze 300-700. Wraz z innymi sektorami lotnictwo przyczynia się do redukcji emisji w UE poprzez system handlu uprawnieniami do emisji w Unii Europejskiej. Unijna Emisja System handlu emisjami CO2 z lotnictwa został ujęty w unijnym systemie handlu uprawnieniami do emisji EU ETS od 2017 r. W ramach EU ETS wszystkie linie lotnicze działające w Europie, zarówno europejskie, jak i pozaeuropejskie, muszą monitorować, raportować i weryfikować swoje emisje , a także zrzec się uprawnień do tych emisji, otrzymują uprawnienia do przydziału handlowego obejmujące pewien poziom emisji z lotów rocznie. System przyczynił się do tej pory do zmniejszenia śladu węglowego w przemyśle lotniczym o ponad 17 milionów ton rocznie, przy zachowaniu zgodności obejmujące ponad 99 5 emisji. Poza działaniami rynkowymi, takimi jak system handlu uprawnieniami do emisji, środki operacyjne, takie jak modernizacja i poprawa technologii, procedur i systemów zarządzania ruchem lotniczym również przyczyniają się do zmniejszenia emisji lotnictwa. Skutki lotnictwa ETS. Ustawodawstwo przyjęte w 2008 r. , miała na celu zastosowanie do emisji z lotów z, do oraz w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego EOG 28 państw członkowskich UE oraz Icela nd, Liechtenstein i Norwegia Europejski Trybunał Sprawiedliwości potwierdził, że takie podejście jest zgodne z prawem międzynarodowym. UE zdecydowała się jednak ograniczyć zakres EU ETS do lotów w obrębie EOG do 2018 r. w celu wspierania rozwoju globalnego miara Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego ICAO. Proposal dla lotnictwa ETS z 2017 r. W świetle postępów w globalnym działaniu poniżej, Komisja Europejska zaproponowała kontynuację obecnego podejścia po 2018 r. Niniejszy wniosek zostanie rozpatrzony przez Parlamentem i Radą Unii Europejskiej. Rezultaty konsultacji społecznych. W 2018 r. Komisja Europejska przeprowadziła konsultacje publiczne w sprawie środków rynkowych mających na celu zmniejszenie wpływu zmian klimatycznych w lotnictwie międzynarodowym Konsultacje wnosiły wkład zarówno w kwestie polityczne, jak i globalne. Ogółem odpowiedziało 85 obywateli i organizacji. Ogólny system kompensacji emisji. W październiku 2018 r. Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego n ICAO uzgodniła rezolucję w sprawie globalnego środka mającego na celu wprowadzenie do obrotu emisji dwutlenku węgla w lotnictwie międzynarodowym od 2021 r. Uzgodniona rezolucja wyznacza obiektywne i kluczowe elementy projektu globalnego planu, a także plan działania na rzecz ukończenia prace nad wdrożeniem procedur. Program redukcji emisji i redukcji emisji w międzynarodowym lotnictwie lotniczym lub CORSIA ma na celu ustabilizowanie emisji CO2 na poziomie 2020, zobowiązując linie lotnicze do zrównoważenia wzrostu emisji po 2020 r. route. offset z tras włączonych do systemu poprzez zakup odpowiednich jednostek emisji generowanych przez projekty, które redukują emisje w innych sektorach, np. energetyce odnawialnej. W okresie 2021-2035 i opartym na oczekiwanym uczestnictwie system szacuje się na około 80 emisje przekraczające poziomy z roku 2020 To dlatego, że uczestnictwo w pierwszych fazach jest dobrowolne dla państw i istnieją wyjątki od umowy niska aktywność lotnicza Wszystkie kraje UE przystąpią do tego systemu od samego początku. Regularny przegląd programu jest wymagany zgodnie z warunkami umowy Powinno to umożliwić ciągłe doskonalenie, w tym w jaki sposób system przyczynia się do osiągnięcia celów Porozumienia Paryskiego. Wciąż pracuje ICAO w celu opracowania niezbędnych przepisów wykonawczych i narzędzi służących poprawie funkcjonowania systemu Efektywne i konkretne wdrożenie i uruchomienie CORSIA zależy ostatecznie od krajowych środków, które mają być opracowywane i egzekwowane na poziomie krajowym. Wniosek. Building Global Action. EU ETS application od 2017 r. do 2018 r. Wniosek o ETS ETO na rok 2017. Unijny system handlu uprawnieniami do emisji i prawa dotyczące lotnictwa. System handlu emisjami w UE EU ETS. System handlu uprawnieniami do emisji w UE EU ETS jest fundamentem polityki UE w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi i jej kluczowym redukcja emisji gazów cieplarnianych w sposób opłacalny Jest to pierwszy na świecie największy rynek emisji dwutlenku węgla i pozostaje największym operatorem w 31 hektarach we wszystkich 28 krajach UE, a także w Islandii, Liechtensteinie i Norwegii, ogranicza emisje z ponad 11 000 urządzeń wykorzystujących energię ciężką, elektrowni, zakładów przemysłowych i linii lotniczych działających między tymi krajami, ok. 45 emisji gazów cieplarnianych w UE. . EU ETS działa na zasadzie cap i trade. A cap określa się całkowitą ilość niektórych gazów cieplarnianych, które mogą być emitowane przez instalacje objęte systemem. Czapka jest zmniejszona w czasie, tak aby całkowite emisje spadały. firmy otrzymują lub kupują uprawnienia do emisji, które mogą handlować ze sobą w miarę potrzeb. Mogą też kupować ograniczone kwoty międzynarodowych kredytów z projektów oszczędzających emisje na całym świecie Ograniczenie całkowitej liczby przydziałów gwarantuje, że mają one wartość. rok firma musi zrzec się wystarczających uprawnień do pokrycia wszystkich emisji, w przeciwnym razie nakłada się wysokie grzywny Jeśli firma zmniejszy emisję, może utrzymać zapasowe allo aby móc pokryć przyszłe potrzeby, albo sprzedać je innej firmie, która nie ma uprawnień. Tradycja przynosi elastyczność, która zapewnia redukcję emisji, gdzie najmniej to kosztuje. Silna cena węgla również promuje inwestycje w czyste, niskoemisyjne technologie. cechy fazy 3 2017-2020. EU ETS znajduje się obecnie w trzecim etapie znacząco różnym od etapów 1 i 2. Główne zmiany to. W miejsce poprzedniego systemu krajowych kapsli obowiązuje jednolity limit emisji w całej UE. Licytacja jest domyślną metodą przydziału uprawnień zamiast bezpłatnych alokacji, a zharmonizowane zasady przydziału stosuje się do przydziałów wciąż bezpłatnych. Inne sektory i gazy zostały uwzględnione.300 mln odliczeń zarezerwowanych w rezerwie dla nowych uczestników, aby finansować wdrażanie innowacyjnych odnawialnych źródeł energii technologie energetyczne oraz wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla w ramach programu NER 300. Sektory i gazy objęte. System obejmuje następujące sektory i gazy, z naciskiem na emisje, które mogą e mierzone, zgłaszane i zweryfikowane z wysokim poziomem dokładności. Dwutlenek węgla CO 2 od. power i wytwarzania ciepła. Energochłonne sektory przemysłu, w tym rafinerie ropy naftowej, wyroby stalowe i produkcja żelaza, aluminium, metali, cementu, wapna, szkła, ceramika, masy papierowe, papier, tektura, kwasy i chemikalia organiczne w siarczkach handlowych. tlenek azotu N 2 O z produkcji kwasów azotowych, adypinowych i glikoksylowych oraz glioksal. perfluorowęglowodorów PFC z produkcji aluminium. Udział w systemie EU ETS jest obowiązkowy dla przedsiębiorstw z tych sektorów ale w niektórych sektorach uwzględniono tylko rośliny powyżej pewnego rozmiaru. Można wykluczyć, że małe instalacje mogą zostać wykluczone, jeśli rządy wprowadzą środki fiskalne lub inne, które redukują emisje równoważną kwotą w sektorze lotniczym, do 2018 r. EU ETS ma zastosowanie tylko w odniesieniu do lotów między portami lotniczymi zlokalizowanymi w Europejskim Obszarze Gospodarczym EEA. Obniżenie poziomu emisji. EU ETS udowodnił, że wprowadzenie ceny na węgiel i handel nią może działać Em w instalacjach w systemie spadają, jak przewidziano, o ok. 5 w porównaniu do początków fazy 3 2017 r., patrz liczby z 2018 r. W 2020 r. emisje z sektorów objętych systemem wynoszą 21 niższe niż w 2005 r. Rozwój rynku węgla. 2005 EU ETS jest pierwszym i największym światowym systemem handlu emisjami na świecie, liczącym ponad trzy czwarte międzynarodowego handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. EU ETS jest także inspirujący rozwój handlu emisjami w innych krajach i regionach UE ma na celu powiązanie EU ETS z innymi kompatybilnymi systemami. Narodowe ustawodawstwo dotyczące ETS w dziedzinie opodatkowania. Raporty dotyczące rynków zbytu. Rynek EU ETS w fazie 3.Legatywna historia dyrektywy 2003 87 WE. Work przed propozycją Komisji dotyczącą przyjęcia wniosku z października 2001 r. Do przeczytania wniosku w Radzie i Parlamencie, w tym wspólnym stanowisku Rady. Open wszystkich pytań. Za kwestie i odpowiedzi w sprawie znowelizowanego systemu handlu emisjami UE grudzień 2008 r. Jaki jest cel emisji że system handlu emisjami EU ETS ma pomóc państwom członkowskim UE w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych lub ograniczeniu ich emisji w opłacalny sposób Umożliwienie uczestniczącym spółkom kupowania lub sprzedaży uprawnień do emisji oznacza, że ​​cięcia emisji mogą być osiągnięto przynajmniej koszty. EU ETS jest kamieniem węgielnym strategii UE na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi Jest to pierwszy międzynarodowy system handlu uprawnieniami do emisji CO 2 na świecie i działający od 2005 r. Od I stycznia 2008 r. stosuje się nie tylko 27 państw członkowskich UE, ale także trzech pozostałych członków Europejskiego Obszaru Gospodarczego Norwegii, Islandii i Liechtensteinu Aktualnie obejmuje ponad 10 000 instalacji w sektorach energetycznym i przemysłowym, które wspólnie odpowiadają za blisko połowę emisji UE CO 2 i 40 całkowitych emisji gazów cieplarnianych Nowelizacja dyrektywy EU ETS uzgodniona w lipcu 2008 r. Wprowadzi sektor lotniczy do systemu od roku 2017. Jakie są handlu emisjami. EU ETS jest systemem handlu uprawnieniami do handlu, tzn. ogranicza ogólny poziom dozwolonych emisji, ale w ramach tego limitu umożliwia uczestnikom systemu kupowanie i sprzedaż uprawnień, które wymagają. Te dodatki są powszechne waluta handlowa w sercu systemu Jeden dodatek daje posiadaczowi prawo emisji jednej tony CO 2 lub równoważnej kwoty innego gazu cieplarnianego Czapka na całkowitą liczbę przydziałów powoduje niedobór na rynku. W pierwszej i drugiej transakcji w ramach programu, państwa członkowskie musiały sporządzić krajowe plany rozdzielania KPRU, które określają całkowity poziom emisji ETS oraz ile uprawnień do emisji każdej instalacji w ich kraju otrzymuje Pod koniec każdego roku instalacje muszą oddać przydziały odpowiadające ich emisjom Przedsiębiorstwa, utrzymać emisje poniżej poziomu uprawnień, które mogą sprzedawać nadwyżki, które mają trudności z utrzymaniem ich poziomu emisji ich uprawnienia mają wybór pomiędzy podjęciem działań mających na celu zmniejszenie emisji własnych, takich jak inwestycje w bardziej wydajną technologię lub wykorzystanie mniej energii pochodzącej z węgla lub zakup dodatkowych uprawnień, których potrzebują na rynku, lub kombinacja dwóch takich wyborów być ustalane przez względne koszty W ten sposób emisje są redukowane wszędzie tam, gdzie jest to najbardziej opłacalne. Jak długo funkcjonuje EU ETS. EU ETS został uruchomiony w dniu 1 stycznia 2005 r. Pierwszy okres wymiany handlowej trwał przez trzy lata do pod koniec 2007 r. i uczyła się przez fazę przygotowań do drugiego krytycznego okresu handlowego Drugie okresy handlowe rozpoczął się 1 stycznia 2008 r. i trwa pięć lat do końca 2017 r. Znaczenie drugiego okresu handlowego wynika z faktu, że zbiegło się to z pierwszym okresem obowiązywania protokołu z Kioto, podczas którego UE i inne kraje uprzemysłowione muszą osiągnąć swoje cele w celu ograniczenia lub ograniczenia emisji gazów cieplarnianych okres handlu Emigracja z EU ETS została ograniczona na poziomie 6,5 poniżej poziomu z 2005 r., aby zapewnić, że Unia Europejska jako całość i państwa członkowskie indywidualnie realizują swoje zobowiązania z Kioto. Jakie są główne wnioski wyciągnięte z dotychczasowych doświadczeń. EU ETS położył cenę na węglu i wykazał, że handel emisjami gazów cieplarnianych Pierwszy okres wymiany handlowej z powodzeniem ustalił swobodny obrót uprawnieniami do emisji w całej UE, stworzył niezbędną infrastrukturę i rozwinął dynamiczny rynek emisji CO2. Korzyści z pierwszej fazy może być ograniczona ze względu na nadmierne przydziały uprawnień w niektórych państwach członkowskich i niektórych sektorach, głównie w oparciu o prognozy emisji, zanim zostaną opublikowane dane dotyczące zweryfikowanych emisji w ramach EU ETS. Gdy publikacja danych dotyczących zweryfikowanych emisji w 2005 r. wskazywała nadmierną alokację, rynek zareagował tak, jak oczekiwano poprzez obniżenie ceny rynkowej uprawnień Dostępności danych dotyczących zweryfikowanych emisji h co pozwoli Komisji na zapewnienie, że przydział środków na krajowe alokacje w drugiej fazie zostanie ustalony na poziomie, który prowadzi do rzeczywistych redukcji emisji. Oprócz podkreślenia potrzeby zweryfikowanych danych, do tej pory doświadczenie wykazało, że większa harmonizacja w ramach EU ETS jest konieczna aby UE osiągnęła cele związane z redukcją emisji co najmniej kosztami i minimalnymi zakłóceniami konkurencji Potrzeba większej harmonizacji jest najbardziej zrozumiała w odniesieniu do tego, w jaki sposób określono górny limit emisji. Pierwsze dwa okresy handlowe wskazują również, że bardzo różne metody krajowe przydziału uprawnień do instalacji zagraża uczciwej konkurencji na rynku wewnętrznym Ponadto potrzebna jest większa harmonizacja, doprecyzowanie i udoskonalanie w odniesieniu do zakresu systemu, dostępu do kredytów z projektów redukcji emisji poza UE, warunków łączenia UE ETS do systemów handlu emisjami gdzie indziej oraz monitorowania, weryfikacji i repor wymogi dotyczące zamówień. Jakie są główne zmiany w systemie handlu uprawnieniami do emisji w UE i od tego, kiedy będą się stosować. Uzgodnione zmiany projektowe będą miały zastosowanie od trzeciego okresu handlowego, tj. stycznia 2017 r. Chociaż prace przygotowawcze zostaną rozpoczęte natychmiast, obowiązujące przepisy nie zmienią się do stycznia 2017 r. w celu zapewnienia stabilności regulacji. EU ETS w trzecim okresie będzie wydajniejszym, bardziej zharmonizowanym i sprawiedliwszym systemem. Wzrost efektywności osiągnięto dzięki dłuższym okresom wymiany 8 lat zamiast 5 lat, i coroczne obniżenie poziomu redukcji emisji na 2020 r. w 2020 r. w porównaniu z rokiem 2005 oraz znaczny wzrost liczby sprzedaŜy na aukcji z mniej niŜ 4 w fazie 2 do ponad połowy w fazie 3. W wielu dziedzinach uzgodniono bardziej harmonizację, w tym w odniesieniu do ograniczenie nakładów na całą UE zamiast krajowych ograniczeń w fazie 1 i 2 oraz zasady przyznawania bezpłatnych uprawnień przejściowych. Jest uczciwość systemu została znacznie zwiększona poprzez dążenie do kierunku Ogólnoeuropejskie zasady dotyczące bezpłatnych przydziałów dla instalacji przemysłowych oraz wprowadzenie mechanizmu redystrybucji uprawniającego nowe państwa członkowskie do licytowania większej liczby przydziałów. Jest ostatni tekst porównany z pierwotnym wnioskiem Komisji. Cele dotyczące klimatu i energii uzgodnione na wiosennym szczycie w 2007 r. Rada została utrzymana, a ogólna struktura wniosku Komisji w sprawie europejskiego systemu handlu uprawnieniami do emisji pozostaje nienaruszona. Oznacza to, że w całej UE będzie obowiązywać jedna wielka liczba uprawnień do emisji, a ta obniżka będzie corocznie zmniejszać się wzdłuż linii trendu liniowego, która będzie trwać po upływie trzeciego okresu handlowego 2017-2020 Główną różnicą w stosunku do wniosku jest to, że licytowanie przydziałów będzie stopniowo stopniowane. Jakie są główne zmiany w porównaniu z propozycją Komisji. Podsumowując, główne zmiany, które zostały wprowadzone do wniosku są następujące. Określone państwa członkowskie mogą mieć fakultatywne i tymczasowe odstępstwo od zasady, ces należy przyznawać bezpłatnie wytwórcom energii elektrycznej od 2017 r. Ta możliwość odstępstwa jest dostępna dla państw członkowskich, które spełniają określone warunki związane z wzajemną łącznością ich sieci energetycznej, udział jednego paliwa kopalnego w produkcji energii elektrycznej i PKB w w stosunku do średniej dla UE-27 Ponadto liczba bezpłatnych uprawnień, które państwo członkowskie może przydzielić elektrowniom, jest ograniczona do 70 emisji dwutlenku węgla odnośnych elektrowni w fazie 1 i spadków w latach następnych. Ponadto bezpłatne przydziały w fazie 3 mogą być udzielane tylko elektrowniom, które są eksploatowane lub w budowie nie później niż do końca 2008 r. Patrz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. Bardziej szczegółowe informacje w dyrektywie dotyczą kryteriów, które mają być stosowane do określenia sektorów lub podsektorów uznanych za narażonych na znaczne ryzyko ucieczki emisji oraz wcześniejszej daty publikacji wykazu takich sektorów Komisji w dniu 31 grudnia 2009 r. Ponadto, z zastrzeżeniem osiągnięto satysfakcjonującą zgodę międzynarodową, instalacje we wszystkich odsłoniętych branżach otrzymają 100 darmowych uprawnień w stopniu, w jakim będą korzystać z najbardziej wydajnych technologii Wolne przydziały dla przemysłu ograniczone są do udziału w emisji tych sektorów w całkowitych emisjach w latach 2005-2007. przydziałów przyznawanych bezpłatnie instalacjom w sektorach przemysłowych spadnie co roku zgodnie z obniżeniem poziomu emisji. Państwa członkowskie mogą również zrekompensować niektóre instalacje kosztów CO 2 przekazanych w cenach energii elektrycznej, jeśli koszty CO 2 mogłyby w inny sposób wystawić je na ryzyko ucieczki emisji Komisja zobowiązała się do zmodyfikowania wspólnotowych wytycznych dotyczących pomocy państwa w zakresie ochrony środowiska w tym zakresie Zobacz odpowiedź na pytanie 15 poniżej. Poziom licytacji przydziałów dla przemysłu nie narażonego zwiększy się w sposób liniowy zgodnie z propozycją Komisja, ale zamiast osiągnięcia 100 do 2020 r., Osiągnie poziom 70, aby osiągnąć 100 do 2027 r. Zgodnie z propozycją Komisji 10 uprawnień do licytacji zostanie rozdzielonych od państw członkowskich o wysokim dochodzie per capita wśród osób o niskich dochodach na jednego mieszkańca w celu zwiększenia zdolności finansowych tych ostatnich do inwestowania w przyjazne dla klimatu technologie Dodano przepis dotyczący innego mechanizmu redystrybucyjnego obejmującego 2 licencjonowanych przydziałów w celu uwzględnienia państw członkowskich, które w 2005 r. osiągnęły redukcję co najmniej 20 emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem referencyjnym ustalonym w protokole z Kioto. dochody z licytacji, które państwa członkowskie są zalecane do zwalczania i dostosowywania się do zmian klimatycznych głównie w obrębie UE, a także w krajach rozwijających się, wzrasta od 20 do 50. Tekst ten przewiduje uzupełnienie proponowanego dopuszczalnego poziomu wykorzystania JI CDM przypisuje 20 scenariuszy dla istniejących operatorów, którzy otrzymali najniższe budżety na import i wykorzystanie takich kredytów w odniesieniu do alokacji i dostępu do kredytów i n okresie 2008-2017 Nowe sektory, nowe podmioty w okresach 2017-2020 i 2008-2017 będą mogły korzystać z kredytów Łączna kwota kredytów, które mogą być wykorzystane, nie przekroczy 50 redukcji między 2008 r. a 2020 W oparciu o ściślejsze ograniczenia emisji w kontekście zadowalającej umowy międzynarodowej Komisja mogłaby umożliwić dodatkowy dostęp do CER i ERU dla operatorów w ramach systemu wspólnotowego Zobacz odpowiedź na pytanie 20 poniżej. Wpływy z aukcji 300 milionów przydziałów od nowych operatorów rezerwy zostaną wykorzystane w celu wsparcia 12 projektów demonstracyjnych wychwytywania i składowania dwutlenku węgla oraz projektów wykazujących innowacyjne technologie w zakresie energii odnawialnej Do tego mechanizmu finansowania dołączono wiele warunków Patrz odpowiedź na pytanie 30 poniżej. Możliwość zrezygnowania z małych instalacji spalania, pod warunkiem że podlegają równoważnym środkom, został rozszerzony na wszystkie małe instalacje bez względu na aktywność, próg emisji ha s wzrosła z 10.000 do 25.000 ton CO 2 rocznie, a próg zdolności produkcyjnych, które muszą spełniać instalacje spalania, wzrosła z 25MW do 35MW Przy tych podwyższonych progach udział objętych emisji, które mogłyby zostać wykluczone z a tym samym dodano przepis pozwalający na odpowiednie zmniejszenie ogólnounijnego limitu uprawnień. Nadal istnieją krajowe plany rozdziału uprawnień do emisji gazów cieplarnianych (NAP. No) W krajowych planach rozdziału uprawnień na lata 2005-2007, a drugi Okresy handlowe 2008-2017, państwa członkowskie ustaliły całkowitą ilość przydziałów, które mają zostać wydane, a także, w jaki sposób zostałyby one rozdzielone na dane instalacje. To podejście przyniosło znaczne różnice w zasadach alokacji, stwarzając zachętę dla każdego państwa członkowskiego do wspierania własnego przemysłu i doprowadziło do wielkiej złożoności. Od trzeciego okresu handlowego będzie istnieć jednolity limit w całej UE, a przydziały zostaną rozdzielone na podstawie zharmonizowanych zasad Krajowe plany rozdziału nie będą już potrzebne. Jak będzie określona maksymalna dopuszczalna wielkość emisji w fazie 3. Zasady obliczania w całej UE wielkości nakładów są następujące. Od 2017 r. całkowita liczba przydziałów będzie corocznie zmniejszać się w sposób liniowy Punktem wyjścia tej linii jest średnia całkowita liczba uprawnień w ramach drugiej fazy, która ma zostać wydana przez państwa członkowskie w okresie 2008-2017, dostosowana do odzwierciedlenia rozszerzonego zakresu systemu od 2017 r., jak również każde małe instalacje, które państwa członkowskie zdecydują o wykluczeniu Współczynnik liniowy, o który zmniejsza się roczna wartość, wynosi 1 74 w odniesieniu do limitu 2 fazy. Punktem wyjścia dla określenia współczynnika liniowego wynoszącego 1 74 jest 20 ogólna redukcja gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 1990, co odpowiada 14 redukcjom w porównaniu do 2005 r. Jednak w EU ETS wymagane jest większe zmniejszenie, ponieważ tańsze jest zmniejszenie emisji w sektorach ETS Podział, który minimalizuje całkowity koszt redukcji wynosi do 21. Zmniejszenie emisji sektorów ETS w UE w porównaniu do 2005 r. do 2020 r. zmniejszenie o około 10 w porównaniu do 2005 r. w sektorach, które nie są objęte systemem EU ETS. Ograniczenie emisji w 2020 r. w 2020 r. prowadzi do ograniczenia emisji ETS w 2020 r. maksymalnie 1720 mln przydziałów i oznacza średnią stopę 3 fazy w latach 2017-2020 około 1846 mln przydziałów i spadek o 11 w porównaniu do limitu 2 fazy. Wszystkie wskazane bezwzględne wielkości odpowiadają pokryciu na początku drugiego a zatem nie uwzględnia lotnictwa, który zostanie dodany w 2017 r. i innych sektorów, które zostaną dodane w fazie 3. Ostateczne dane dotyczące rocznych limitów emisji w fazie 3 zostaną określone i opublikowane przez Komisję o 30 We wrześniu 2017. Jak będzie wyznaczony limit emisji powyżej fazy 3. Współczynnik liniowy wynoszący 1 74, używany do określenia górnej granicy faz 3, będzie nadal obowiązywał poza końcem okresu handlowego w 2020 r. I określi górną granicę czwartego tr Okres wyrównywania 2021 do 2028 r. i dłużej Okres przedłużający się najpóźniej do 2025 r. W rzeczywistości, znaczne redukcje emisji w wysokości 60-80 w porównaniu do 1990 r. będą konieczne do 2050 r., aby osiągnąć strategiczny cel ograniczenia globalnego wzrostu temperatury średniej do nie więcej niż 2 C powyżej poziomów przedindustrialnych. Ograniczenie emisji w całej UE zostanie ustalone na każdy indywidualny rok. Czy zmniejszy to elastyczność w odniesieniu do danych instalacji. Brak elastyczności w instalacjach nie będzie w ogóle zmniejszany W każdym roku dodatki na być sprzedawane w drodze licytacji i rozpowszechniane muszą zostać wydane przez właściwe organy najpóźniej do dnia 28 lutego Ostatnią datą dla operatorów odstąpienia od uprawnień jest 30 kwietnia roku następującego po roku, w którym miały miejsce emisje. Operatorzy otrzymują uprawnienia na bieżący rok, zanim będą musieli zrzeczenie się uprawnień do pokrycia ich emisji za poprzedni rok Uprawnienia pozostają ważne przez cały okres obrotowy, a wszelkie nadwyżki mogą być teraz opłacone do wykorzystania w kolejnych okresach handlowych W tym zakresie nic się nie zmieni. System będzie się oparty na okresach handlowych, ale trzeci okres handlowy trwa osiem lat, w latach 2017-2020, w przeciwieństwie do pięciu lat na drugą fazę w latach 2008-2017 W drugim okresie handlu państwa członkowskie zdecydowały o alokacji równych całkowitych przydziałów dla każdego roku. Obniżenie liniowe każdego roku od 2017 r. Będzie odpowiadać oczekiwanym tendencjom w zakresie emisji w okresie. Jakie są wstępne roczne dane dotyczące wielkości emisji ETS za okres 2017 r. do roku 2020. Szacunkowe roczne wielkości nakładów są następujące: kwoty te opierają się na zakresie ETS, jaki ma zastosowanie w fazie 2 2008-2017, oraz decyzjach Komisji dotyczących krajowych planów rozdziału w fazie 2, wynoszących 2083 mln ton Dane liczbowe zostaną skorygowane z kilku powodów. Po pierwsze, zostaną uwzględnione rozszerzenia zakresu w fazie 2, pod warunkiem że państwa członkowskie uzasadnią i weryfikują emisje pochodzące z tych rozszerzeń Po drugie, nastąpi dostosowanie w odniesieniu do dalszego rozszerzenia zakresu ETS w trzecim okresie handlowym Po trzecie, jakiekolwiek wycofanie małych instalacji doprowadzi do odpowiedniej redukcji nakładu połowowego Po czwarte, dane liczbowe nie uwzględniają włączenia lotnictwa, ani emisji z Norwegii, Islandii i Liechtensteinu. Będą nadal przyznawane przydziały za darmo. Takie instalacje przemysłowe otrzymają przejściowe bezpłatne przydziały iw tych państwach członkowskich, które kwalifikują się do fakultatywnego odstępstwa, Elektrownie mogą, jeśli państwo członkowskie tak zdecyduje, otrzyma również bezpłatne uprawnienia Szacuje się, że co najmniej połowa dostępnych uprawnień do 2017 r. będzie licytowana. Podczas gdy znaczna większość przydziałów została bezpłatnie przydzielona do instalacji w pierwszym oraz w drugim okresie obrotowym Komisja zaproponowała, aby licytacja przydziałów powinna stać się podstawową zasadą alokacji ponieważ najlepsze licytowanie zapewnia skuteczność, przejrzystość i prostotę systemu oraz stwarza największą zachętę do inwestycji w gospodarkę niskoemisyjną Najlepszym sposobem jest przestrzeganie zasady "zanieczyszczający płaci" i unikanie wypłaty zysków z tytułu niektórych sektorów, które przeszły od nominalnego kosztu przysługuje klientom mimo otrzymania ich bezpłatnie. Jak uprawnienia zostaną przyznane bezpłatnie. W dniu 31 grudnia 2017 r. Komisja przyjmie ogólne zasady UE, które zostaną opracowane w ramach procedury komitologii. Komitologia Te przepisy będą w pełni harmonizować alokacje, a zatem wszystkie przedsiębiorstwa z całej UE z tymi samymi lub podobnymi działaniami będą podlegały tym samym zasadom. Reguły zagwarantują, w miarę możliwości, że alokacja promuje technologie efektywne z punktu widzenia węgla. Przyjęte zasady przewidują, że w możliwym zakresie, alokacje powinny opierać się na tak zwane wzorce, np. liczba przydziałów na ilość produkcji historycznej Zasady te nagradzają podmioty, które podjęły wczesne działania mające na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych, lepiej odzwierciedlają zasadę "zanieczyszczający płaci" i dają silniejsze zachęty do redukcji emisji, ponieważ przydziały nie będą już zależne od emisji historycznych Wszystkie przydziały mają być ustalone przed rozpoczęciem trzeciego okresu handlowego, a korekty ex post będzie dozwolona. Jakie będą negatywne skutki dla konkurencyjności. Biorąc pod uwagę ich zdolność do zwiększania kosztów uprawnień do emisji, pełne licytowanie jest regułą począwszy od 2017 r. dla wytwórców energii elektrycznej , Member States who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants The auctioning rate in 2017 is to be at least 30 in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100 no later than 2020 If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation. In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2017, with Member States agreeing to start at 20 auctioning in 2017, increasing to 70 auctioning in 2020 with a view to reaching 100 in 2027 However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of carbon leakage This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009 To do this, the Commission will as sess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5 and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10 If the result for either of these criteria exceeds 30 , the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage Installations in these sectors would receive 100 of their share in the annually declining total quantity of allowances for free The share of these industries emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community g uidelines on state aid for environmental protection in this respect. Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible Therefore, by 30 June 2017, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded The report will be accompanied by any proposals considered appropriate These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS. Who will organise the auctions and how will they be carried out. Member States will be responsible for ensuring that the allowances giv en to them are auctioned Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter It is still the case that 10 of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2 to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20 in greenhouse gas emi ssions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol Nine Member States benefit from this provision. Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions By 30 June 2017, the Commission will adopt a Regulation through the comitology procedure that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market. How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined. All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned A total of 88 of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State s share of historic emissions under the EU ETS For purposes of solidarity and growth, 12 of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol. Which sectors and gas es are covered as of 2017.The ETS covers installations performing specified activities Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2017, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered. As of 2017, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope. A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion As from 2017, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countrie s will be allowed. For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020 For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1 6 billion credits over the period 2008-2020 In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2017, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2017 period New sectors a nd new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4 5 of their verified emissions during the period 2017-2020 For the aviation sector, the minimum access will be 1 5 The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol s Joint Implementation JI mechanism covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol or Clean Development Mechanism CDM for projects undertaken in developing countries Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units ERUs while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions CERs. On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2017 will be accepted in the period 2017-2020 Furthermore, from 1 January 2017 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types Such a quality control mecha nism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions Such agreements would not be required for new projects that started from 2017 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement However, once an international agreement has been reached, from January 2017 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commis sion will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests. No Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry LULUCF projects which absorb carbon from the atmosphere It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons. LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system fo r financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS. Yes Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances won t fall sharply during the third trading period. A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability T he revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2017 in case of excessive price fluctuations in the allowance market If, for more than six consecutive months, the all owance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind availability of renewable energy and temperature demand for heating and cooling etc A degree of uncertainty is inevitable for such factors The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems. Yes One of the key means to reduce emissions mo re cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised co untries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity such as a state or group of states under a federal system which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work. Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States Allowances issued from 1 January 2017 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements. The Commission will adopt a new Regulation through the comitology procedure by 31 December 2017 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market. Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2017 new entrants The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council. The European Parliament s Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007 This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet Projects shall be selected on the ba sis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances i e 45 million allowances available for this purpose The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2018 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS. When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implica tions, in particular with respect to the risk of carbon leakage On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.What are the next steps. Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009 This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2017, and the national lists of installations and the allocation to each one For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2017.The Commission has already started the work on implementation For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing list of sectors due end 2009 Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning due by June 2017 , the harmonised allocation rules due end 2017 and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers due end 2017.

No comments:

Post a Comment